Monday, January 18, 2010

Ögonen på dig.

Jag tycker om den lite absurda tanken på att någon iakttar mig hela tiden. Denna någon ser allt jag gör. Litet, stort, klokt och mindre klokt. Allt jag tänker, allt jag låter bli att göra och allt som jag hade kunnat göra snäppet bättre blir registrerat i en stor maskin och ut kommer mitt liv.

Varje litet steg jag tar, varje litet ord jag yppar och varje tanke jag tänker påverkar inte bara min kropps celler utan också de människor jag har i min närhet och inte minst - min framtid.

Betungande ansvar eller förmånligt wake up call, vi bestämmer. Om alla i hela världen visste vem jag var, om mitt namn och min nuna ve och fasa fanns i varje gudsförgäten blaska och om varenda kotte kunde se in i mitt vardagsrum, skulle jag då vara en stolt människa? Eller skulle jag vilja fila lite? Recept: do the "filing" nu och framtiden kommer att följa med åt samma håll.

No comments: