Saturday, April 17, 2010

Ny "Klient i Fokus" - Lena Frisk, ståuppkomiker

Varför Authentic Avenue?

Jag kom att prata med Sofia i ett annat sammanhang och fick omedelbart ett stort förtroende för henne. När jag senare fick veta att hon jobbade som coach för ledare, artister och kreativa kände jag instinktivt att detta bara kan bli bra. Jag hade aldrig tidigare jobbat med en coach och måste erkänna att jag vat något skeptisk till hela coachingkonceptet. Men så snart vi startat samarbetet upptäckte jag att min känsla hade varit helt rätt och att detta skulle komma att utveckla mig väldigt mycket. Som egenföretagare och ensamjobbare har man sällan ett bollplank, någon att bli utmanad, ifrågasatt och dessutom peppad av, så jag kan rekommendera alla att göra den investeringen i sig själv och sitt företag. Det är det verkligen värt!

Vilka resultat har du uppnått genom coachingen?


Förutom att jag nu har konkreta planer och mål på vad jag vill göra och hur det ska gå till, så har coachingen förändrat min syn på mig själv, min livsuppgift och min egen förmåga. Nu litar jag mycket mer på min talang och på vad jag har att ge. Jag kan hantera olika situationer gällande mitt yrke på ett helt annat sätt, jag har börjat ta min arbetsdag på allvar, fått struktura till mitt skrivande och framförallt lusten och kreativiteten tillbaka. Sofia binder ihop arbetslivet med hela livssituationen på ett sätt som känns som det enda riktiga. Efter att ha jobbat med Sofia så har jag fått hjälp att hitta ett kugn och en integritet i vad jag gör. Jag har också fått tillbaka lusten, passionen och energin! Jag vet vad jag vill ge till andra, jag litar på mig själv och på min instinkt. Jag har numera fokus utåt och är inte längre lika självcentrerad. Jag har lärt mig att våga ta min roll som ledare på allvar och är inte lika rädd för att misslyckas. Jag vet vem jag är, vad jag ska göra och varför.

Läs mer om Lena Frisk här!

No comments: