Monday, February 14, 2011

Time to move on!

Hur vet man när det är dags att kliva vidare till något nytt, när det gäller relationer, jobb, boende eller något annat? Och hur vet man att man inte bara tror att gräset är grönare på andra sidan så att samma känslor kvarstår några månader in i det nya?

Jag tror på utveckling snarare än förändring, även om jag är en av dem som är ett med ordet rörelse. Så - känner man att man inte kan eller kommer utvecklas mer i nuläget eller i framtiden, samtidigt som man inser att ens värderingar inte längre stämmer överens med det liv man lever så är det kanske tajm.

Det går inte att känna vild passion varje dag, men grundkänslan av "rätt" behöver vara stark, precis som villigheten att vattna det som behöver vattnas. Känslan av att vara lycklig och levande är också måsten i mina ögon, samt att hjärtat säger att det är rätt att stanna kvar i kombination med regelbundet "pirr" i magen.

När hjärtat säger att det är dags att gå - och man vågar följa det - kan de bli kortsiktigt jobbigt men  långsiktigt underbart. Ofta pågår en avslutnings- och bearbetningsprocess under lång tid, men även om man är väl förberedd kan det kännas i magen när det är dags att ta steget. Men mod är att vara rädd och göra det ändå.

För min del är det dags att kliva vidare yrkesmässigt. Jag har verkligen älskat mitt jobb sedan dag ett då jag startade mitt företag för snart sju år sedan. Jag har utvecklats, lagt ner hela min själ och för varje klient eller föreläsning som kommit i min väg har jag känt en djup tacksamhet. Jag har dock snart 5000 coachingtimmar i bagaget och har föreläst på fler ställen än jag kan räkna och för mig som är en "ENFP:are" är det ett mirakel att jag så länge brunnit för en och samma sak, även om jobbet inneburit mycket variation.

Jag kommer att sakna Authentic Avenue, och är också öppen för att vissa bitar av verksamheten kommer att uppstå i annan form framöver. Jag försvinner alltså inte från jordens yta. Under våren kommer jag också att ta mig an följande uppdrag som jag gärna träffar er på. :)
  • Vårt underbara Holistic Training Camp med Springtime Travel och Holstic Training i Turkiet den 20-27 mars. För er som inte provat - följ med!
  • Wag Your Soul-kvällarna i Helsingborg i februari, mars, april och maj - massor av inspiration och kunskap till priset av en fika (som dessutom ingår). :)
  • Wellness Island på Gotland den 1-3 april. Öar i april är oslagbart!
  • Goddess-vandring i Sveriges vackraste nordvästra Skåne den 8 maj.
Läs mer på hemsidan för information om tider, platser och anmälan.

Jag kommer också att erbjuda individuell coaching till ett mindre antal klienter under hela året och som sagt, jag kommer att uppstå i annan form framöver (efter ett härligt "mellanrum") och meddelar då vart jag tar vägen. Till dess, från djupet av mitt hjärta: TACK till klienter, samarbetspartners, åhörare, läsare och alla andra som jag fått äran att jobba med på ett eller annat sätt!

Gå med frid och ha en underbar vår!
Med kärlek
Sofia x

11 comments:

Anonymous said...

Will miss you!!!!!

Sandra

Anonymous said...

:(

...och :)

Lycka till, och gissa om jag kommer hålla ögonen öppna!

Z

Anonymous said...

Neeej! Kul för dig men trist för oss. Önskar dig lycka till med nya utmaingar och hoppas att du dyker upp i annan form snart!! :-)

Hej från Östersund och Mia

Minna said...

Vad spännande! Ska bli kul att se vad du nu hittar på!

Kom tillbaka snart!
Hälsn. Minna

Elisabeth said...

Jag fick ett mycket positivt intryck av dig och dina kunskaper första gången jag lyssnade på dig i Växjö. Sen har jag följt din blogg. Du är en förebild på flera sätt för många och jag hoppas du hittar fram till vad som är rätt för just dig just nu ganska snart. Inspiratörer och eldsjälar som du behövs. Lycka till med allt!

lena sandman said...

kommer sakna footprint, din blogg och din energi. Kom tillbaka snart!

lena

Anonymous said...

Nesten så jeg vurderer en ny uke med Holistic training :) Hoppas ni får en underbar vecka.

Anonymous said...

Lycka till - ser framemot när du dyker upp i "ny form"
Eva

Anonymous said...

Oj!!!
Nu blir jag nyfiken på vad som ska hända med Sofia!
Vi har ju planerat ett möte i vår, så förhoppningsvis är jag delaktig i din process mot något nytt och får snart veta mer ... Lycka till!
Kram Nina

Sofia Sivertsdotter said...

Tack söta ni för alla lycka till! I will be back. :)

Med kärlek
Sofia

Norfolk Les Mills said...

what an adventure this must be for you, come back soon! we will miss you!