Monday, May 31, 2010

Ny klient i fokus - Johanna Andersson!

Varför Authentic Avenue?

Jag hade läst Sofias blogg och prenumererade på hennes nyhetsbrev och de talade alltid väldigt starkt till mig. Jag beställde boken Modig, men den hamnade i bokhyllan - tills jag arbetade med en kollega en dag som hade Modig med sig och vi började prata. Hon berättade att Sofia var hennes coach och att hon blev coachad via telefon. Till en början var jag lite skeptisk till det men när hon berättade hur det fungerade så visste jag direkt att detta ville jag också göra - med Sofia!

Vilka resultat har du uppnått genom coachingen?

Oj! Listan är lång och konkret vilket jag gillar, i början trodde jag att coaching var ganska flummigt och okonkret. Jag fick dock gjort min bokföring för 2009 på en enda dag. Jag har nu också bland annat full koll på mitt företags ekonomi månad för månad och jag har utvecklat min verksamhet - personlig träning, gruppträning och utbildningar. Jag har stärkt min integritet och jag älskar starkare och renare.

Vad har du lärt dig?

Jag börjar acceptera att jag är jag och att ju mer jag tillåter mig att vara mig själv, desto mer energi får jag, som jag sedan kan sprida privat och med mitt företag. Jag har upptäckt att jag länge arbetat emot mig själv i tron att saker och ting bör göras på ett visst sätt i enlighet med hur alla andra gör i samhället. En annan häftig grej är att jag numera inte behöver ta upp vissa problem med Sofia då jag har ett system där jag får saker gjort, det känns grymt! Jag minns också starkt en session då jag inte visste vad vi skulle prata om då jag inte hade några problem eller saker som låg i vägen. Då sa Sofia: "vad härligt, då kan vi börja med det riktiga arbetet". Jag log inombords och njöt och det gör jag än i dag!

Läs mer om Johanna Andersson här!

No comments: