Tuesday, September 21, 2010

Committed to change

När jag startade nätverket Wag Your Soul var huvudtanken att inspirera fler att engagera sig ideellt och få personlig utveckling på köpet. Gandhi sa att det bästa sättet att hitta sig själv är att förlora sig själv i service för andra. Reflektion ja, självinsikt ja, medvetenhet ja, men utan fokus på något större än en själv och utan att bidra till någon annan blir det tomt.

"Committed to change" innebär olika saker för oss. Vi har alla våra hjärtefrågor som vi brinner och vill verka för. Tusentals människor samlades i går på Sergels Torg för att visa att kärleken är starkare än hatet, och jag blir glad för att vi försöker trots att vi "bara" är små människor. Terrorister är väldigt dedikerade till hat. Vår uppgift är att bli lika dedikerade till kärlek och till det vi tror på.

Jag hoppas att Sverigedemokraternas inträde i riksdagen blir en positiv väckarklocka snarare än en nationell katastrof. Jag hoppas att vi svenskar och ickesvenskar som bor i Sverige fortsätter att visa vad rättvisa och jämlikhet är, och att vi samtidigt värnar om vårt land och respekten för varandra - oavsett kulturell, religiös eller social bakgrund. Jag hoppas att vi står upp för det som är rätt och tar avstånd från det som är fel. Jag hoppas att vi har förståndet att inse vad som är rätt respektive fel, vad vi kan påverka och vad vi inte kan påverka och att vi när vi dör känner att vi i alla fall försökte.

Armbandet finns att köpa i Authentic-Shoppen som du hittar här.  Du skänker automatiskt 100 doser mässlingsvaccin till Unicefs arbete för utsatta barn världen över.

No comments: