Wednesday, September 22, 2010

Tema Afrika på Bokmässan

I år är det tema Afrika på Bokmässan i Göteborg. Jag och Carl Lindeborg ska föreläsa två gånger under morgondagen, dels i seminarieprogrammet klockan 11 och dels på vårt förlag Libers scen klockan 16. Tjugo minuter har vi på oss, så det blir bra övning i att tighta till och effektivisera. Kunskapskanalen kommer och filmar, ska bli kul!

Kul också att förhoppningsvis hinna gå på ett antal seminarier. Siktar in mig på afrikanska och andra utländska författare som jag inte får möjligheten att lyssna på i vanliga fall. Den nigerianske poeten Tolu Rampolokeng talar om ORDSKAP - populärkultur, tradition och modernism och Ludna Ahmed al-Hussein (bilden) från Sudan berättar om hur och varför hon greps av polisen för att hon hade byxor och inte kjol på sig. Jag tänkte också försöka hinna lyssna på Stefan Sauk som berättar om sitt engagemang för Afrika och det barnhem han byggt upp där.

Är det någon som är på bokmässan under torsdagen och vill säga hej - kom förbi Libers monter och fråga efter mig så ser jag till att dyka upp. :)

No comments: