Friday, November 26, 2010

I dag är det Min Stora Dag

Jag gillar Skandia och numera ett gäng andra företag som låter sina anställda "volontära" på betald arbetstid. Tycker att det borde vara ett självklart inslag i varje organisation att ta sitt sociala ansvar, inte för att det "ser bra ut", utan för att det är det största "win-win" som går att skapa.

En volontär får kliva ur sin egen lilla värld och gå i någon annans mockasiner på andra sidan "det vanliga livet". Och den som finns på andra sidan får förhoppningsvis en medkännande individ med två stora öron eller händer som finns där på ett sätt som inte glöms på en kafferast.

I kväll ska jag få äran att genom stiftelsen Min Stora Dag träffa ett gäng barn som har en lite annorlunda bakgrund gentemot min. Idol är i Malmö och med lite tur så kommer både ett och två små flickhjärtan slå något snabbare när de får möta sina idoler live. Det är tack vare Claire Rosvall som stiftelsen finns i Sverige och jag är glad att få vara en liten mini-del av deras verksamhet. Bra tips på julklappar som håller länge finns på deras hemsida.

1 comment:

Anonymous said...

Underbart att du gör det du gör.

GO!
Liza