Monday, January 10, 2011

Get myself together

Det här blir ett kort inlägg, med påminnelsen (till mig själv) om hur skönt det är att ta sig samman och göra allt det där som ligger och väntar på att bli gjort. Förändring = utveckling = avveckling av något gammalt junk som inte hade här att göra längre. 10 kilo lättare mentalt och så mycket roligare än något löfte om att gå ner fysiska kilon.

När politiker och barn skjuts till höger och vänster i väst är det inte läge att peka finger och tycka att de är galna over there. Det är i stället en hint om att göra mer av det som är rätt, det som är gott och det som behöver göras. Här och nu. Mitt bidrag är just nu inte att engagera mig politiskt i storlandet utan att ta mig samman och sopa rent i de hörn där det ligger dammtussar av varierande storlek. I Svedala. I min egen hjärna. Nu.

Allt som görs i genomtänkt närvaro i kontakt med våra större jag blir bra. Det som görs i stress eller för att boosta egot kanske kortsiktigt lyfter, men i längden sjunker båten. Först kommer alltså kontakten med mig själv, sedan visionen och först efter det: action. Jag lämnar er med en kvinna som vet hur en slipsten ska dras vad gäller musikproduktion och som gör mig peppad som en pitbul. Peace!

No comments: